2020. április 1., szerda

04.01. Biológia

Sziasztok Gyerekek!

 A tegnapi REDMENTA dolgozatot mindenki kitöltötte, gratulálok!
A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4+ vázlat (nem kérem képben)

ORSZÁGOK:
1. SEJTMAGNÉLKÜLI EGYSEJTŰEK
2.SEJTMAGVAS EGYSEJTŰEK
3.GOMBÁK
4.NÖVÉNYEK
5.ÁLLATOK

Az állatok országa:
1., Szivacsok törzse:
- testüket mész-,kova- vagy szaru szilárdítja
 -Álszövetes állatok: sejtek telepekbe tömörülnek, sejtek egymástól független életműködést végeznek.

-Tengerekben és édesvízben egyaránt megtalálhatók
-Aljzathoz rögzült élemód.
-Űrbél falát galléros-ostoros sejtek bélelik: vízáramlás létrehozása és felveszik a táplálékot
- A táplálékot a vándorsejtek (állábas mozgás) juttatják el sejtről sejtre és emésztik meg
- külső sejtréteget likacsok törik át

 - kivezető nyíláson távozik a víz
- légzés: valamennyi vízzel érintkező sejten
-szaporodás: ivarsejtekkel, teleprészekkel, bimbózással
- pl.: mosdószivacs, tavi szivacs

2., Csalánozók törzse
- csalánsejtek, váladékukkal megbénítják/megölik áldozatukat
-úszó, lebegő, helyhez kötött
-polipalak-helytülő, medúzaalak-lebegő/úszó
-ragadozók
-űrbélnek egyetlen nyílása van, a szájnyílás
- emésztés az űrbél belső falában lévő sejtekben
-szaporodás: bimbózással, ivarsejtekkel
- pl.: füles medúza, zöld hidra ( Mo.-on is!), kocka medúza

3.,Gyűrűsférgek Törzse
- vízben, talajban
-nevük: testüket alkotó gyűrűkről szelvényekről kapták
-bőr (légzés, fényérzékelés) : csupasz, nyálkás ,mert mirigyekben gazdag - véd a kiszáradástól, mozgást segíti, meghatározza színüket,
-bőrizomtömlő: bőr és az alatta lévő izom tömlőszerűen összenőtt--féregmozgás
-légzés: bőrőn keresztül
-Táplálék: növény, állat, szerves törmelék, külső élősködő(orvosi pióca)
-bélcsatorna két nyílású
-Földigilisztának szelvényenként (kivétel feji rész) 4pár serte
-szaporodás:pete
-átalakulás nélküli fejlődés
pl.:  orvosi pióca, földigiliszta




Jelentkezzetek be  a learningappsbe, ebbe a biológia csoportba ezen a linken : https://learningapps.org/join/wqxeyok5 Rakok fel gyakorló feladatokat!
A felhasználónevetek és jelszavatok : jó matekosoké a Jelenfiné tanárnő által kiadottak ( ITT) és a Kozák Katika tanárnő által létrehozott kódokkal a matek II-es csoport (ITT  ) Ezek pdf dokumentumok.
Tehát itt a linkre katt, majd beírod a felhasználónevedet és kódodat- a sárga menüsoron kiválasztod az osztályom fület és megtalálod a mappákat.
Ha valakinek nem megy, szóljon!
A mappák elnevezésében szerepelni fog a BIOLÓGIA szó, a felismerhetőség végett!
Nem elég bejelentkezni, meg is kell oldani a feladatokat!

A mai házi megoldókulcsa:

 Jó munkát kívánok!
SFAnita


Angol E

Good morning!
Task 4 today: 1-2
  • 5C más.+T
  • TK 60/1 Ide: rövid válasz
  • TK 60/2 Írd a mondat 1. része után a befejezés betűjét! (Help: szöv.)
  • Irregulars 1-40 ism.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Take care of yourselves!

Tóthné VK 

Német emelt

Kedves gyerekek!
A mai napon a birtokos esetet gyakoroljuk.
Már előzőleg megbeszéltük a birtokviszonyt és a birtokos esetet. Nézzétek át ismét a füzetből, illetve a tankönyvből!
Mf. 70./13.
Mf. 72./16., 73./18.

Az elkészített leckét küldjétek lefotózva a szokott módon!

Határidő: április 2.

Angol Normál 04.01.

Sziasztok!

Köszönöm szépen a tegnapi megoldásokat!

Mai téma: Daily routine - questions & answers- Napirend- kérdések és válaszok

1. A tegnapi szavakból válassz ki 10-et és írj hozzá kérdéseket és válaszokat a füzetbe!
Pl: What time do you wake up?( Hány órakor ébredsz fel?) - I wake up at 6 o' clock in the morning.
When do you have breakfast? (Mikor reggelizel?)- I don't have brekafast. ( Nem reggelizek.)
- Fényképezd le!

2. Keresd fel egyik csoporttársad messengeren, e-mail-en  és küldj el neki 5 kérdést a napirendjéről!
Pl. What time do you have breakfast? ,When do you go to school?

Ha nem tudod elérni az osztálytársaidat, akkor kérdezd meg Anyát, Apát, Tesót!

- A társad válaszol Neked írásban/ családtagok szóban.
 Rögzítsd a válaszát a füzetedben!
pl. Reni: -"When do you go to school?"
Niki: -" I don't go to school."
-Fényképezd le!

3. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.01. 19:00- ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

04. 01. ének-zene

Kedves Gyerekek!

Játszunk egy kicsit:
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=607&select_osztaly_search=5-8-osztaly&select_tantargy_search=enekzene&select_temakor_search=osszes-temakor

Ma a romantikus zene korszakának egy másik kiemelkedő alakjával ismerkedünk, Johannes Brahms zeneszerzővel.
Írjátok fel a nevét és a meghallgatott zeneművek címét a füzetbe!

Zenehallgatás:
Brahms: Magyar táncok
https://www.youtube.com/watch?v=HbOpcRAUGHg&list=PLCgG8FcXbfAy38LYcivTQHCGW33JvF3Sz

és egy mai feldolgozást:
https://www.youtube.com/watch?v=kMG6wSCmdeg

egy másik nagyon ismert Brahms mű:
https://www.youtube.com/watch?v=lk7RnOeOI_w
szerintem mind ráismertetek a Bölcsődalra 😊
További kellemes zenehallgatást kívánok!
Mónika néni

Matek 04.01

Üdv Mindenki!


Remélem, sikerült a vázlatírás a trapézról. Még lesz néhány négyszög, amihez szintén kell vázlatot írni.
Tanács: minden vázlatban legyen rajz a négyszögről!

A mai óránk címe: A paralelogramma

Kezdjük a tegnapi házi feladat ellenőrzésével, a megoldásaitokat Itt ellenőrizhetitek.

Aki szeretné ellenőrizni egy kicsit a tudását, az próbálkozzon a Tk. 211 / 35 feladatokkal (átnézem, ha elkülditek a fotót)

A paralelogrammához a 211. oldalon található szöveg alapján írjatok vázlatot a füzetbe.
Ne felejtsétek el a rajzot!
Adok egy kis segítséget: Link: Paralelogramma

A paralelogramma szögeinek meghatározásához ajánlok egy videót: videó

Gyakorlásképpen oldjátok meg a következő feladatokat: Tk.: 215/ 36 a.)c.) ( ez nem áprilisi tréfa)
Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!

Ne, kaptam meg mindenkitől a 3 szerkesztés (háromszögek) fotóját! 30/0 lesz a neve után írva, jegy osztásakor, nem fog örülni! Várjak még? Péntek volt a határidő, lassan eltelik 1 hét is!


Történelem Önkényuralom + Kiegyezés

Kedves 7. évfolyam!

A MF.-beli házi feladatotok megoldókulcsát itt láthatjátok, kérem ellenőrizzétek le, hogy helyesek-e a válaszaitok...



A pontjaitokat pedig összesítettem, majd a Facebook-on lévő zárt csoportunkban teszem közzé, mert az zárt csoport... 
Aki majd kap 0 pontot, az azért van, mert vagy nem küldött nekem HF-t, vagy későn küldte... :(



Ma pedig haladunk tovább! Azt fogjuk megvizsgálni, hogy az 1848/49-es forradalom és szabadságharc után mi történik Magyarországon, hogyan alakul Mo. és Ausztria (Habsburgok) kapcsolata, miután olyan kegyetlenül megbüntették (lásd okt. 6.) a szabadságharcban résztvevőket...
Ez 2 töri óránk anyaga lesz, így a feladatokat nem holnapra, hanem hétfőre kérem!

Feladataid:

1. Olvasd el a TK. 35. (140-142. old.) és 36. (144-146. old.) leckéjét!

2. Nézd meg a következő összefoglalót róla:


3. A következő feladatok közül oldjál meg kettőt! Bármelyik kettőt választhatod, a megoldás során BÁRMIT használhatsz (internet, TK., kis szülői segítség), több feladatot is megcsinálhatsz, de csak kettőre tudok majd pontot adni...

Íme a feladatok, amikből KETTŐT kell megoldanod, s amiknek fotóját majd küldd el az e-mail címemre:

- Mf. (7. osztályos Mf.!!!) 17/1., 3. feladat (10 pont)
- Mf. (7. osztályos Mf.!!!) 18/1., 2. feladat (15 pont)
Mf. (7. osztályos Mf.!!!) 18/3. feladat FÜZETBE, minimum 6 mondat (20 pont)
- Készíts rajzlapra egy olyan plakátot, ami kifejezi tiltakozásodat az önkényuralommal szemben! (20 pont)
- Írj egy fogalmazást: "Szemtanúja voltam Ferenc József megkoronázásának" címmel! Minimum 8 mondat (25 pont)
- Nézz utána, hogy mit jelképez a koronázási ceremóniákon zajló "kardvágás"? (15 pont)
- Rajzold le egy rajzlapra Ferenc József megkoronázását vagy Ferenc József "kardvágását"! (15 pont)

Határidő: április 6. (hétfő), reggel 8 óra!

Jó munkát!
Kriszta néni

Ui.:  Boldog Bolondok Napját mindenkinek! …Idén legalább megúszom a "jobbnál jobb" poénjaitokat... ;)


Normál német

Hallo!

Fordítsátok le a kifejezéseket! Mf. 68/9 első része(csak a ford.)

Mindig kérdezzetek magatokban!

HOVÁ?-TÁRGY  ESET

HOL?-RÉSZES ESET


Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...