2020. április 2., csütörtök

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • TK 60 szöv. olv.
  • TK 61/3 Füz-be rövid válasz
  • TK 61/7a  Melyik mondatban hangsúlyos a kék szó? Húzd alá (a szót)!
  • Irregulars 1-40 ism.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
 
Have a nice day.

Tóthné VK

rajz 04.02.

Kedves Gyerekek!

Az osztályotokból a mai napig eddig a percig 5 főtől kaptam munkát!
Kérlek Titeket, ha nem értetek valamit akkor írjatok e-mailt vagy üzenetet! Ha egyikre nem válaszolok akkor próbáljatok meg keresni osztályfőnökön keresztül. Sajnos nem látlak titeket, s nem látom azt sem ha nem értitek a feladatot! Ha nem jeleztek, nem tudom!

Új feladat elé érkeztünk!

Határideje: 2020.04.16. 

e-mail cím amire várom a kész munkákat: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com

Eszközök: rajzlap, egyenes  és derékszögű vonalzó, HB vagy B ceruza (mindegy hogy hány B-s), radír

A reneszánsz kor újítása a perspektivikus ábrázolása használata volt. A perspektivikus szerkesztés segítségével a valóságos térmélység illúzióját keltették a kép sík felületén.
Fajtái:

  1. vonalperspektíva
  2. levegőperspektíva
  3. színperspektíva 
Mindegyik ábrázolásnál fontos meghatározni a horizont helyzetét, melyet a szem magassága határozza meg.

néző szemmagassága


1. vonalperspektíva:
  • párhuzamos egyenesek tőlünk távolodva egy pontba összetartónak látszanak
  • ez az iránypont a horizont vonalon található
  • a távolabbi formák kisebbnek látszódnak



2. levegőperspektíva
  • a távolodás a térben a meleg színeket a levegőtömeg hidegebb, kékes színárnyalatúra és fátyolosabbra változtatja
  • horizonthoz közeledve a színek egyre halványabbnak látszódnak


3. Színperspektíva
  • a természetben a meleg színű formák közelebbinek
  • a hideg színűek távolabbiaknak látszódnak




Ha megnézted ezt a kis összefoglalót következő a feladatod:

3 nézőpontból két iránypontos perspektivikus ábrázolással megszerkesztened egy kockát.
Mi az a 3 nézőpont? Nem más mint szemből, alulról és felülről.

Nézzük képekben! Így nekem is könnyebb nektek megmutatni!

A bejegyzés megjegyzésében jelezd már kérlek, hogy láttátok! Köszönöm!

Nézzük lépésről lépésre:
A) rész
  1. a lapodat fektetve helyezd magad elé és a feléhez vízszintesen húzz egy egyenest mely a lapod bal szélétől jobb széléig tart, ez lesz  a horizont vonal
  2. bal oldalon 2 cm távolságra a horizonton jelöld be az 1. iránypontot
  3. jobb szélétől 2 cm távolságra a horizonton jelöld be a 2. iránypontot
  4. az 1. irányponttól (bal oldal) 3 cm távolságra húzz egy egyenest át a horizonton, mely 4 cm hosszú 
  5. ennek a 4 cm hosszú egyenesnek a felső (kezdő) pontjából balra és jobbra is irányvonalakat húzunk az iránypontokba 
  6. megismételjük a 4 cm hosszú egyenes alsó  (vég) pontjánál is
  7. a 4cm-es egyenessel párhozamost húzok balra és jobbra is, csak az irányvonalak között.











A kocka hozzánk közel eső élével párhuzamost húzunk balra illetve jobbra is.







B) rész
  1. lap jobb oldalának felső részénél szintén húzz egy 4 cm hosszú egyenest a derékszögű vonalzóval
  2. ennek a 4 cm hosszú egyenesnek a felső (kezdő) pontjából balra és jobbra is irányvonalakat húzunk az iránypontokba 
  3. megismételjük a 4 cm hosszú egyenes alsó  (vég) pontjánál is
  4. a 4cm-es egyenessel párhozamost húzok balra és jobbra is, csak az irányvonalak között.














C) rész
  1. lapod jobb oldalának alsó felében szintén húzz egy 4 cm nagyságú egyenest
  2. ennek a 4 cm hosszú egyenesnek a felső (kezdő) pontjából balra és jobbra is irányvonalakat húzunk az iránypontokba 
  3. megismételjük a 4 cm hosszú egyenes alsó  (vég) pontjánál is
  4. a 4cm-es egyenessel párhozamost húzok balra és jobbra is, csak az irányvonalak között.











Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni

Fizika 04.02. Nyomás összefoglalás

Ismételd át a nyomásról tanultakat!
Nézd át a füzetedben: 
- szilárd testek nyomása
- folyadékok nyomása, hidrosztatikai nyomás, Arkhimédész-törvénye
- gázok nyomása, légnyomás
- közlekedőedények, hajszálcsövesség
Gondold át, projektmunkára készülsz vagy témazáró dolgozatot írnál a szünet után?
A projektmunka a felsorolt témakörök egyike, önálló felkészüléssel a cél egy produktum létrehozása.
(kísérlet bemutatása videófelvételen, PPT, feladatlap, digitális kvíz, plakát, makett, stb.)
A projekt bemutatása után abból a témakörből teszek fel öt kérdést, amit a projektmunkád érintett.
Két jeggyel értékelem. A témazáró dolgozat piros jegy (szintén 200%-ot ér)
Ha mindent átismételtél, töltsd ki a feladatlapot! Olvasd figyelmesen az utasításokat! A feladatlap egyszer tölthető és az eredménye százalékos formában bekerül a Krétába.
Töltsd ki a feladatlapot vasárnapig!
NYOMÁS ÖSSZEFOGLALÓ FELADATLAP ITT

Német emelt

 Kedves gyerekek!

A mai órán még gyakoroljuk a birtokos szerkezetet.
Mf. 73./19.

Ismerkedjünk meg a viel/viele határozatlan számnév használatával!
Mit is jelent a szó?
- sok

Beszélhetünk olyan dolgokról, melyek megszámlálhatóak, pl. könyvek, barátok, családtagok, bútorok a szobánkban...stb.
Ezek előtt a főnevek előtt a viele alakot használjuk, utána a főnév többes számban áll, hiszen sok van az adott tárgyból, vagy személyből:
viele Leute
viele Bücher
viele Freunde
viele Gäste
viele Stunden...

Azonban vannak olyan gondolati dolgok, fogalmak, amelyek nem megszámlálhatóak, ezért a
viel alakot használjuk, utána a főnév egyes számban áll:
viel Zeit
viel Geld ( pedig meg lehet számolni!)
viel Milch
viel Zucker (az anyagnevek egyes számban használatosak)

VAGY

 Figyelj! Itt melyik alakot használjuk? Mire vonatkozik?

Ich muss heute viel lernen.   (Mit kell sokat csinálnom?)

Am Nachmittag lerne ich viel.       ( Mit csinálok sokat?)

Amint látjátok, a fenti mondatokban a viel az igére vonatkozik.


Egészítsétek ki a szabályt a fenti példák és magyarázat alapján!
Mf. 73./20.

Fordítási feladat következik: Tk. 60./12. 
Ezt a füzetben oldjátok meg!

A leckét kérem a szokott módon elküldeni!
Határidő: április 3.






 

Kémia 04.02

Üdv Mindenki!

A mai óra a számonkérés jegyében telik.
Két lépésben történik a tudásotok ellenőrzése.
1. lépés: 
Ki kell tölteni az űrlapot, gondoljátok át a válaszaitokat, ne csak kattintgassatok: Számonkérés
Az űrlapot egyszer töltsétek ki 14 óráig, utána a kitöltési lehetőséget lezárom.
2. lépés:
A füzetedbe le kell másolni és ki kell tölteni a következő feladatokat: Füzetbe
              A füzetben végzett munkátokról kérek egy jól látható fotót az e-mail címemre.
              Határidő: április 2. 14 óra  A határidőt legyetek szívesek betartani!

Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!

Történelem Önkényuralom és Kiegyezés 2.

Kedves 7. évfolyam!

Remélem, sikerült a MF.-beli házi feladatodat önellenőrzéssel kipipálni/kijavítani...

A pontjaitokat hétvégén nem a zárt facebook csoporton belül fogom elküldeni, hanem egyesével mindenkinek e-mail-ben vagy messengeren… (már akitől kaptam...)

EMLÉKEZTETŐ: az önkényuralommal és kiegyezéssel kapcsolatos feladatok megoldási határideje: április 6. (hétfő), reggel 8 óra! Már kaptam sok szép munkát, vannak szorgalmas tanulók is köztetek! :)

Jó munkát!
Kriszta néni

Irodalom

Sziasztok!

Olvassátok el figyelmesen az alábbi linkeket!

https://hirmagazin.sulinet.hu/hu/muveszetek/jokai-mor-a-koszivu-ember-fiai

https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-8-osztaly/jokai-a-koszivu-ember-fiai/a-koszivu-ember-fiai-a-regeny-szerkezete-expozicio-bonyodalom

https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-8-osztaly/jokai-a-koszivu-ember-fiai/a-koszivu-ember-fiai-sorsok-es-jellemek

https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-8-osztaly/jokai-a-koszivu-ember-fiai/a-koszivu-ember-fiai-a-regeny-szerkezete-a-vegkifejlet




Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...