Sziasztok!
Folytatjuk a romantikus zeneszerzők műveivel való ismerkedést.
Ma a híres olasz zeneszerző, Verdi néhány művét hallgatjuk meg:
Requiem:
https://www.youtube.com/watch?v=_jBLyIQvNf0
Nabucco - Rabszolgák kórusa
https://www.youtube.com/watch?v=orUD_IxQcyg
olvassatok el egy kis ismertetőt Verdi életéről és munkásságáról:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Verdi
Mindenkinek kellemes pihenést kívánok a szünetben!!!
Mónika néni
2020. április 8., szerda
Német emelt
Liebe Kinder!
Übt bitte noch : viel - viele!
Gyakoroljátok kicsit játékosan a viel - viele használatát az alábbi linken!
https://learningapps.org/9238857
Gyakoroljátok a birtokos szerkezetet!
Mf. 72./17.
Példa: der Onkel - ?
Kit nevezünk nagybácsinak? - Anya vagy apa fiútestvérét:
der Bruder der Mutter, / der Bruder des Vaters
A következőkhöz segítséget adok:
lánya valakinek - die Tochter
fia valakinek - der Sohn
Határidő: április 16.
A megoldást a következő óra alkalmával megbeszéljük videochat formájában!
Jó pihenést kívánok!
Übt bitte noch : viel - viele!
Gyakoroljátok kicsit játékosan a viel - viele használatát az alábbi linken!
https://learningapps.org/9238857
Gyakoroljátok a birtokos szerkezetet!
Mf. 72./17.
Példa: der Onkel - ?
Kit nevezünk nagybácsinak? - Anya vagy apa fiútestvérét:
der Bruder der Mutter, / der Bruder des Vaters
A következőkhöz segítséget adok:
lánya valakinek - die Tochter
fia valakinek - der Sohn
Határidő: április 16.
A megoldást a következő óra alkalmával megbeszéljük videochat formájában!
Jó pihenést kívánok!
Matek 04.08
Szia
Mindenki!
A
tavaszi szünet előtti utolsó matek órához érkeztünk.
Az
óra címe: A sokszögek területe
Vannak
olyan sokszögek, amelyeknek már tanultátok a területét: háromszög, téglalap,
négyzet.
Ezt
fogjátok most kiegészíteni a trapéz, paralelogramma (rombusz) és a deltoid
területével.
A
következő videó segít megérteni az összefüggéseket:Terület
Az
a javaslatom, hogy az összes képletet, a kerületszámítással együtt, egy
táblázatban gyűjtsétek össze a füzetetekben. Segítségképpen készítettem egy
ilyen táblázatot.
Ezt látjátok itt:Táblázat
A
kész táblázatotok fotóját küldjétek el, szeretném látni, hogy minden képletet
sikerült összegyűjteni.
Ahol több megoldás van, írjátok be a táblázatba a
lehetséges képleteket! Azt értem ez alatt, ha más adatokból lehet kiszámolni a
területet.
Tanuljátok
a képleteket, de a lehetőségekhez képest használjátok ki a tavaszi szünet
szabad napjait!
Az
eddigiektől eltérően, de ünnepeljétek meg a húsvétot!
„Találkozuk”
április 17-én (akkor lesz matek óra)
Mindenkinek
kellemes időtöltést kívánok!
Angol E
Good morning!
Task 4 today: 1-2
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Emma, megérkezett minden kép, köszönöm!
Please,stay at home! Happy Easter to you all!
Tóthné VK
Task 4 today: 1-2
- 5D más.+T
- TK 62/1 Nézd át az előző részt! Olv. el a story-t, Tk-be válaszolj!
- TK 63/2 Ide válaszolj!
- Let's watch it!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Emma, megérkezett minden kép, köszönöm!
Please,stay at home! Happy Easter to you all!
Tóthné VK
04.08. Biológia
Sziasztok!
A mai óra anyaga : A puhatestűek világa Tk.146-147. + Mf.: 62.o. /1.,2.,3.,4.
Olvassátok el a tankönyvi szöveget és segítségével töltsétek ki a munkafüzet feladatait, majd írjatok vázlatot. ( nem kérem vissza)
A puhatestűek csoportjai
Munkafüzeti megoldások:
A mai óra anyaga : A puhatestűek világa Tk.146-147. + Mf.: 62.o. /1.,2.,3.,4.
Olvassátok el a tankönyvi szöveget és segítségével töltsétek ki a munkafüzet feladatait, majd írjatok vázlatot. ( nem kérem vissza)
A puhatestűek
általános jellemzői
-
testük szelvényezetlen
-
három fő testtájuk:
- fej (szájnyílás és érzékszervek)
- láb (bőrizomtömlős)
- zsigerzacskó (belső szervek)
-
fontos szervük:
- köpeny
- a hátoldalról eredő
bőrredő
- a test és a köpeny
közötti rész a köpenyüreg (légzőszervek)
- a köpeny hozza létre
vázat
- Táplálékuk: növény, állat, hulladék (dög)
- kétnyílású bélcstaorna
- petével szaporodnak, legtöbbször átalakulás nélküli a fejlődésük
A puhatestűek csoportjai
1. A csigák ( haslábúak)
- fej (1 vagy 2 pár tapogató)
- láb (izmos )
- köpeny
- csigaház
- általában
kúp alakban csavart (aszimmetrikus)
- nyílása a
szájadék
-
héjfedővel zárható (mészkorong)
- anyaga
szerves anyag és mész
- főleg tengeriek és szárazföldiek
- kevés édesvízi faj
- főleg növényevők és ragadozók
- szájnyílás, állkapocs, reszelőnyelv----táplálék felaprítása
- szaporodás petékkel/ közvetlen fejlődési forma
- példafajok: éti csiga, nagy meztelencsiga
2. A kagylók
- fej (nincs)
- láb (fúróláb)
- köpeny(fejlett)
- köpenyüregben kopoltyú
(mind vízi faj)
- vázuk:
- kagylóhéj
két teknőből ( szimmetrikus)
-
szerves anyag és mész
- planktonszűrők
- szaporodás petékkel/átalakulásos fejlődési forma
- példafajok: tavi kagyló, folyami kagyló, kékkagyló, éti osztriga
3. A lábasfejűek
- fejláb
- a láb elülső része +
fej
- karokra tagolódik
- tölcsér
- a láb hátsó részéből
- vizet tud kilövellni
vele (gyors úszás)
- tengeriek
- ragadozók
- Például:-
Nyolckarúak
- 8 kar végig
tapadókoronggal
- közönséges
polip
-
van tintazacskója
Munkafüzeti megoldások:
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...
-
Sziasztok! Nem mindenkitől kaptam meg az India és Kína leckék házi feladatát! Várom türelemmel,a jegyeket zárnom kell! Nem veszünk már új...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...
-
7.osztály VI. Értékes közösség 4. Az egyház liturgiája A mai órát kezdjük egy énekkel. Legyen ez a kezdő imádságunk: https://y...