2020. április 8., szerda

ének-zene 04. 08.

Sziasztok!
Folytatjuk a romantikus zeneszerzők műveivel való ismerkedést.
Ma a híres  olasz zeneszerző, Verdi néhány művét hallgatjuk meg:
Requiem:
https://www.youtube.com/watch?v=_jBLyIQvNf0

Nabucco - Rabszolgák kórusa
https://www.youtube.com/watch?v=orUD_IxQcyg

olvassatok el egy kis ismertetőt Verdi életéről és munkásságáról:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Verdi

Mindenkinek kellemes pihenést kívánok a szünetben!!!
Mónika néni

Német emelt

Liebe Kinder!

 Übt bitte noch : viel - viele!
Gyakoroljátok kicsit játékosan a viel - viele használatát az alábbi linken!

 https://learningapps.org/9238857

Gyakoroljátok a birtokos szerkezetet!
Mf. 72./17.
Példa: der Onkel - ?
Kit nevezünk nagybácsinak? - Anya vagy apa fiútestvérét:
der Bruder der Mutter, / der Bruder des Vaters

A következőkhöz segítséget adok:
lánya valakinek - die Tochter
fia valakinek - der Sohn

Határidő: április 16.

A megoldást a következő óra alkalmával megbeszéljük videochat formájában!

Jó pihenést kívánok!

Matek 04.08


Szia Mindenki!

A tavaszi szünet előtti utolsó matek órához érkeztünk.

Az óra címe: A sokszögek területe

Vannak olyan sokszögek, amelyeknek már tanultátok a területét: háromszög, téglalap, négyzet.
Ezt fogjátok most kiegészíteni a trapéz, paralelogramma (rombusz) és a deltoid területével.
A következő videó segít megérteni az összefüggéseket:Terület

Az a javaslatom, hogy az összes képletet, a kerületszámítással együtt, egy táblázatban gyűjtsétek össze a füzetetekben. Segítségképpen készítettem egy ilyen táblázatot. 
Ezt látjátok itt:Táblázat

A kész táblázatotok fotóját küldjétek el, szeretném látni, hogy minden képletet sikerült összegyűjteni. 
Ahol több megoldás van, írjátok be a táblázatba a lehetséges képleteket! Azt értem ez alatt, ha más adatokból lehet kiszámolni a területet.
Tanuljátok a képleteket, de a lehetőségekhez képest használjátok ki a tavaszi szünet szabad napjait!

Az eddigiektől eltérően, de ünnepeljétek meg a húsvétot!

„Találkozuk” április 17-én (akkor lesz matek óra)

Mindenkinek kellemes időtöltést kívánok!




Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2
  • 5D más.+T
  • TK 62/1 Nézd át az előző részt! Olv. el a story-t, Tk-be válaszolj!
  • TK 63/2 Ide válaszolj!
  • Let's watch it!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Emma, megérkezett minden kép, köszönöm!


Please,stay at home! Happy Easter to you all!

Tóthné VK

04.08. Biológia

Sziasztok!
A mai óra anyaga : A puhatestűek világa Tk.146-147. + Mf.: 62.o. /1.,2.,3.,4.
Olvassátok el a tankönyvi szöveget és segítségével töltsétek ki a munkafüzet feladatait, majd írjatok vázlatot. ( nem kérem vissza)



A puhatestűek általános jellemzői
- testük szelvényezetlen
- három fő testtájuk:
            - fej (szájnyílás és érzékszervek)
            - láb (bőrizomtömlős)
            - zsigerzacskó (belső szervek)
- fontos szervük:
            - köpeny
                        - a hátoldalról eredő bőrredő
                        - a test és a köpeny közötti rész a köpenyüreg (légzőszervek)
                        - a köpeny hozza létre vázat
 - Táplálékuk: növény, állat, hulladék (dög)
- kétnyílású bélcstaorna
- petével szaporodnak, legtöbbször átalakulás nélküli a fejlődésük


A puhatestűek csoportjai
1. A csigák ( haslábúak)

            - fej (1 vagy 2 pár tapogató)
            - láb (izmos )
            - köpeny
             - csigaház
                                   - általában kúp alakban csavart (aszimmetrikus)
                                   - nyílása a szájadék
                                               - héjfedővel zárható (mészkorong)
                                   - anyaga szerves anyag és mész
            - főleg tengeriek és szárazföldiek
            - kevés édesvízi faj
            - főleg növényevők és ragadozók
            - szájnyílás, állkapocs, reszelőnyelv----táplálék felaprítása
            - szaporodás petékkel/ közvetlen fejlődési forma
            - példafajok: éti csiga, nagy meztelencsiga

2. A kagylók
            - fej (nincs)
            - láb (fúróláb)
            - köpeny(fejlett)
                        - köpenyüregben kopoltyú (mind vízi faj)
                        - vázuk:
                                   - kagylóhéj két teknőből ( szimmetrikus)
                                               - szerves anyag és mész
            - planktonszűrők
            - szaporodás petékkel/átalakulásos fejlődési forma
            - példafajok: tavi kagyló, folyami kagyló, kékkagyló, éti osztriga



3. A lábasfejűek
            - fejláb
                        - a láb elülső része + fej
                        - karokra tagolódik
            - tölcsér
                        - a láb hátsó részéből
                        - vizet tud kilövellni vele (gyors úszás)
            - tengeriek
            - ragadozók

- Például:- Nyolckarúak
                                   - 8 kar végig tapadókoronggal
                                   - közönséges polip
                                               - van tintazacskója


Munkafüzeti megoldások:

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...