Sziasztok!
A mai téma: 1C Listening and Speaking
1. Másoljátok le a következő táblázatot a VONALAS FÜZETbe!
A rajzok helyett írjatok szavakat, az óráknál számokat!
Ha valamelyik szó nem jut eszetekbe, használjatok online szótárt!
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
2. Hallgassátok meg a párbeszédet! Page 13, Exercise 5a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu
- Pipáljátok ki Monica válaszait!
-Írjatok kérdéseket és válaszokat Monica-ról E/3-ban a füzetbe!
Pl.: 1)Where DOES Monica LIVE?
She LIVES in Newport.
3. Fényképezzétek le a füzetet!
4. A képet/ képeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.05.12. 19:00-ig!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
2020. május 12., kedd
Fizika 05. 12.
Jegyzeteld le a füzetbe és oldd meg a hozzá tartozó feladatot!
HŐERŐGÉPEK + VITAINDÍTÁS
Jó munkát!
Busi Judit
HŐERŐGÉPEK + VITAINDÍTÁS
Jó munkát!
Busi Judit
Matek 05.12
Szia Mindenki!
Remélem, megismerkedtetek a sokszög alapú egyenes
hasábokkal, mivel ma a felszínüket vesszük.
A mai óra címe: A hasáb felszíne
A felszín a testet határoló lapok
területének az összege
-
mértékegysége megegyezik a terület mértékegységeivel:
mm2, cm2, dm2, m2
-
a felszín jele: A
(nem T, nem F)
A
hasábnak két egybevágó sokszög (háromszög, rombusz, trapéz, paralelogramma,…) alaplapja
van, az oldallapok együtt a hasáb palástját alkotják.
A palást kiterítve egy olyan téglalap, amelynek az egyik oldala az alaplap
kerülete (Ka), a másik oldala pedig a test M magassága.
Ha
ezt összerakjuk, akkor megkapjuk a hasáb felszínképletét: (füzetbe kerüljön
bele!)
Felszín
= 2 * alaplap területe + palást területe
A = 2* Ta + Ka
* M Ta: az alaplap területe (2 van belőle, ezért szorozzuk 2-vel)
Ka * M : a palást területe (Tp), ahol Ka az
alaplap kerülete
Szóval a hasáb esetében
csak ez az általános képlet használható, mivel bármilyen sokszög lehet az
alaplap.
Javaslatom az, hogy a
felszín számításakor számoljátok ki külön az alaplap területét és kerületét.
Talán így átláthatóbb a
számítás.
Példa: (Ti is írjátok le
a füzetbe)
Egy négyzet alapú hasáb alapéle 5 cm, magassága 10 cm.
Mekkora a felszíne?
Négyzet alapú hasáb (négyzetes oszlop)
Adatok:
a = 5 cm A
= 2* Ta + Ka * M Alaplap:
négyzet
M = 10 cm A = 2* 25 + 20 *10 Ta= a*a
= 5*5 = 25 cm2
A =? ( cm2) A = 250 cm2 Ka
= 4*a =4*5 = 20 cm
Láthatjátok, hogy most
szükséges a kerület,- terület táblázat!
Az áttekintésre egy
videót is küldök Nektek, bár nem teljesen olyan a levezetés, mint amit én
írtam.
Továbbá a felszín jele
NEM F!
Gyakorlásképpen oldjátok
meg a Mf.: 90/A1 feladatát Fotót nem kérek.
Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!
Kémia 05.12
Szia Mindenki!
Javítsatok és tanuljatok!
Ma tovább megyünk. Az óra
címe: Savak-savas kémhatás
Feltételezem, hogy
savakkal már találkoztatok, gondoljatok az ecetsavra, a citromsavra, vagy a
szénsavra.
Ezek a savak a
háztartásban is megtalálhatók, savanyú ízűek, fogyaszthatók.
De vannak más savak is,
amelyek nem fogyasztható erős savak, mint pl. a kénsav, salétromsav, sósav.
Ezeknek az anyagoknak a
savas kémhatását indikátorokkal, jelzőanyagokkal is kimutathatjuk.
Az
indikátorok meghatározott színnel jelzik az anyagok kémhatását, így a savas
kémhatást is.
A lecke a tk. 114-117.
oldalán található.
A lecke tartalmaz egy
szökőkutas kísérletet, ennek a videóját megnézhetitek: Sósav szökőkút
Küldöm a Mf. 90, 91. oldalát,
Ti is töltsétek ki: Munkafüzet
Ezután a vázlatírás
következik, ezt is másoljátok le: Vázlat-savak
Már csak a tanulás van
hátra, csütörtökön tervezek egy kis tesztet.
Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!
Német emelt
Liebe Kinder!
Gyakoroljátok a 6. lecke olvasását, fordítását! A szavakat tanuljátok meg!
Mf. 80./7.
Ismételjétek át a riói és a berlini nevezetességekről tanultakat!
Hallgassátok meg az alábbi szöveget, és írjátok le a füzetbe, hogy mely nevezetességekről hallotok benne! Írjátok mellé a kép sorszámát!
Mf. 79./5.
http://www.zielkiado.hu/letoltes/hanganyag/kommst%20du%20mit%201%20-NEU/CD2/20.mp3
Az elkészített feladatokat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 13.
Gyakoroljátok a 6. lecke olvasását, fordítását! A szavakat tanuljátok meg!
Mf. 80./7.
Ismételjétek át a riói és a berlini nevezetességekről tanultakat!
Hallgassátok meg az alábbi szöveget, és írjátok le a füzetbe, hogy mely nevezetességekről hallotok benne! Írjátok mellé a kép sorszámát!
Mf. 79./5.
http://www.zielkiado.hu/letoltes/hanganyag/kommst%20du%20mit%201%20-NEU/CD2/20.mp3
Az elkészített feladatokat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 13.
Technika 05.12.
KEDVES SZÜLŐK ! KEDVES GYEREKEK!
A múlt héten feladott házi feladatnak ma jár le a határideje, bízom benne mindenki sikeresen beküldi a kiadott feladatot. A vázlatra, és a kérdésekre adott válaszokra jegyet kap mindenki. Végezzetek pontos munkát!
A Növények a környezetünkben című tananyagrészek végéhez értünk. A következő feladatot szeretném kérni tőletek házi feladatként:
- Készíts 8-10 diából álló PPT-t, amelyhez internetes forrásokat és a füzeted is használhatod, hiszen minden lényeges információt jegyzeteltünk a füzetbe. Legyen benne elmélet, (szöveg) illetve a kerti eszközökről gépekről tegyél bele képeket. Légy kreatív !
TÉMA: A kertművelés eszközei
Hasznos oldalak:
Hasznos oldalak:
VAGY !
2. Második választható feladatként készíts egy nagyobb méretű
kartonlapra (pl. A/3-as) projektmunkát.
A projektbe beleírhatsz bármilyen anyagrészt, amit kidolgoztunk a füzetbe, amelyek a
növények termesztésével kapcsolatosak.
TÉMA LEHET:
- Haszonkerti termelés (pl.:kert tervrajz is lehet benne+jelmagyarázat )
- Környezetbarát kertművelés ( pl.: kerttípusok, komposztálás )
- Hajtásos termesztés ( pl.:fóliasátrak )
- Növények tápoldatos termesztése (pl.: növények életfeltételei+ elmélet a füzetből
Hasznos oldalak:
TERVRAJZOK
HAJTÁSOS TERMESZTÉS
Wikipédia
Kert alaprajz példa:
Forrás: otthonkommando.hu |
A választott EGY feladat határideje: 2020.május 26. (kedd) .
A beküldött munkákat "nagy jegyként " értékelem.
A feladatokat az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre küldjétek.
Jó munkát kívánok mindenkinek !
Boros Pál
Nyelvtan
Sziasztok!
Új témát veszünk. A szóösszetételekről tanulunk. Más szóval az összetett szavakról.
Ezen belül az alárendelő szóősszetételekről.
Hallgassátok meg figyelmesen a videót!
https://videotanar.hu/tananyagok/1947/a-szavak-szerkezete-az-alarendelo-szoosszetetelek/
Új témát veszünk. A szóösszetételekről tanulunk. Más szóval az összetett szavakról.
Ezen belül az alárendelő szóősszetételekről.
Hallgassátok meg figyelmesen a videót!
https://videotanar.hu/tananyagok/1947/a-szavak-szerkezete-az-alarendelo-szoosszetetelek/
Normál német
Hallo!
Írjátok ki az országneveket a szótárba! Ahol van névelő, azt is!
Tk. 129.o/1
Nézzetek utána a zászlajuknak! Színezzétek ki!
Írjátok ki az országneveket a szótárba! Ahol van névelő, azt is!
Tk. 129.o/1
Nézzetek utána a zászlajuknak! Színezzétek ki!
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- TK 68/3 olv.+ rövid válasz ide
- TK 69/4a,b should(Si)= kellene +Fi1 (Írd a kiegészítések fölé!)
- Füz-be: a TK 68/1b mondatai alá (a kihagyott sorokba) írj tanácsot! PL.: 1 He should have a drink.
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...
-
Sziasztok! Nem mindenkitől kaptam meg az India és Kína leckék házi feladatát! Várom türelemmel,a jegyeket zárnom kell! Nem veszünk már új...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...
-
7.osztály VI. Értékes közösség 4. Az egyház liturgiája A mai órát kezdjük egy énekkel. Legyen ez a kezdő imádságunk: https://y...