2020. április 23., csütörtök

Angol Normál 03.23.

Sziasztok!

A mai témánk: Adverbs of Frequency- Gyakoriságok kifejező határozók

1. Egészítsétek ki a VONALAS FÜZETetekben  a következő mondataokat a TK 14. oldalán található szöveg alapján!

Quesar tydies my room, but he doesn't put things in the right places. 
My chair's in the wardrobe.

2. MF. 66.old/ 1.6 szabályt és táblázatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!
Figyeljétek meg pontosan hova kerülnek a mondatban a gyakoriságot kifejező határozók!

3. TK 15.old/ 4. 
Olvassátok el a mondatokat!
Álló egyenessel jelöljétek be, hogy hova kerüljenek a zárójelben lévő határozók!
Másoljátok le a teljes mondatot a VONALAS FÜZETetekbe!

4. TK 15/ 6. 
Saját magatokról írjatok mondatokat a VONALAS FÜZETBE!
Használjátok a 3a feladat határozóit!

5. Fényképezzétek le a füzeteteket!

6. Küldjétek el a képet 2020. 04.24. 12:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát! 

Enikő néni
 

Német emelt

Liebe Kinder!

A mai videós órán megbeszéljük Rió nevezetességeit.
Oldjátok meg az alábbi feladatokat a füzetben! Melyik betűhöz, melyik szám illik?
Tk. 66./2.
Mf. 77./2. A nevezetesség neve után írjátok le az oda illő mondatot!

Határidő: április 28.

A tartalomból a beszámolót a jövő héten kérem, április 29-én.

Földrajz 04.23.

Sziasztok!

A Redmentas feladatlapot még nem töltötte ki mindenki! Küldöm újra a belépő linket!

https://redmenta.com/Pótlás7.a  Mindenki töltse ki,aki még nem tette meg!

Ma nem kaptok új feladatot, amit legutóbb feladtam-Amerika összefoglalása a munkafüzetben-úgy látom nehéznek bizonyult.
Aki még nem csinálta meg, küldök egy kis segítséget,de azok is javíthatnak,akik már elküldték nekem!Mindenképpen értékelem a határidő betartását,ami nem az erőssége mindenkinek!

Új határidő: ma

Nézzük!!👀

Munkafüzet 34.oldal 1.feladat 

Melyik szerkezeti forma hogyan keletkezett?- gondolj arra,pl. egy röghegység hogyan jön létre-összetöredezik,rögökre darabolódik,a rögök elmozdulnak-vetődnek!!Egy gyűrthegység hogyan jön létre??? stb.

Munkafüzet 34.oldal 2.feladat

A tájak számát a táblázatba írd be! Atlasz segítségével remélem nem okoz gondot. ( Mf.26.old. )
A felszínformák csoportjait az 1-es feladatból másold ide,persze gondold végig,mely tájhoz melyiket írod.A Kanadai-ősföld,Brazil-ősföld-jele is mutatja,Guyanai-hegyvidék= ősföldek!! Így tovább!

Munkafüzet 35.oldal 3,4,5.feladat

Színezni kell a nevezetes szélességi körök közötti éghajlati övezeteket!
A munkafüzetben a 27 vagy 29.oldalon közösen javítottuk még órán a feladatokat,az nagy segítség lehet!

Munkafüzet 37.oldal 10,11,12.feladat

A tankönyv első leckéje volt a földtörténeti idők!! Oda lapozz vissza és nagyon szépen megtalálod,hogy mikor milyen ásványkincs vagy energiahordozó keletkezett!

A 11-es feladathoz atlasz kell,az nem okozhat gondot!
A 12-es feladatnál gondolj Amerika területi méreteire!! Tk.58.oldal-közlekedés


Keressetek,ha valami még ezek után sem megy!! 😉😉

Matek 04.23


Üdv Mindenki!

A tegnapi feladatok megoldása a következő. Javítsatok, ha volt hibátok, nézzétek át, hogy mit rontottatok el!

Trapéz

Mf 77/2.a   (itt az adatokat nem írom le, nektek le kellett)

T= (a+c)*m/2
T= (8+4)*5/2
T= 60 cm2

 Mf 77/5

Adatok:
a= 21 m                      T= (a+c)*m/2
c= 14 m                       T= (21+14)*28/2
m= 28 m                     T= 490 m2
T=? (m2)

Mf 77/6

Adatok:
a= 540 m                    T= (a+c)*m/2
c= 320 m                    T= (540+320)*95/2
m= 95 m                     T= 40850 m2= 4,085 ha   (mivel 1 ha= 10000 m2)
T= ? (m2, ha)



A mai órán szeretném, ha átismételnétek, amit eddig tanultatok a körről.

Tehát az óra címe: A kör és részei

Az ismétléshez egy videót ajánlok. Arra kérlek Benneteket, hogy a füzetetekbe jegyezzétek le Ti is a kör részeit és jelölésüket, ahogyan látni fogjátok.

A videó:kör részei

Természetesen az eddig használt kerület, területképleteket, a sokszögek tulajdonságaival együtt tanuljátok, mivel hamarosan számot adtok belőle. 

Jó munkát kívánok!
Szép napot!

Történelem Híres magyarok a dualizmus idejéből

Kedves 7. évfolyam!

A következő történelem órán (április 29-én) egy teszttel zárjuk a pontgyűjtést!!! A teszt témája: MAGYARORSZÁG A DUALIZMUS IDŐSZAKÁBAN (TK. 35., 36., 37. 38. és 40. lecke anyaga). 

Rengeteg szép munkát kaptam, ha majd április 29-én lezárom a pontversenyt, néhányat ide a blogra is felteszek, hogy Ti is tudjatok bennük gyönyörködni!!! 

De addig is nézzük a mai óránk anyagát: Magyar "honleányok" (TK. 161. oldal) és Az oktatás fejlődése (TK. 162-164. old.)

1. lépés: Olvasd el a TK. 161. oldalán lévő olvasmányt, majd válassz ki KETTŐT az ott lévő 6 hölgy közül, és készíts róluk külön névjegykártyát! (fejenként 2-3 vázlatpontba gyűjtsd ki, hogy miről híres az a hölgy)
2. lépés: Olvasd el a TK. 162-164. old.-án lévő leckét!
3. lépés: Oldd meg a következő munkafüzetbeli feladatokat: MF. 24/1., 2. és 3. feladat!


A névjegykártyákat és a munkafüzetbeli feladatok fotóját pedig küldd el az e-mail címemre!

HATÁRIDŐ: 2020. április 27., reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni

Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2
  • MF 51/4 (I've  just  Fi3  B)
  • MF 51/5 ( I'll go and...)
  • 2nd lesson: special - the 150th:Free time:
  • Enjoy yourselves!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice day.
 Tóthné VK

Irodalom

Sziasztok!

Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.

Remélem már sokan elolvastátok a kötelező olvasmányt: Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője c. regényét! Ha még nem, olvassátok szorgalmasan! Május elején már foglalkozunk vele.

Mai feladatotok: 

Olvassátok el Krúdy Gyula: A zöldkalapos ember c. művét! Tk. 209-213.

Oldjátok meg a füzetben  a Tk. 213/ 1, 2 6 feladatait!

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...