Sziasztok!
1970 óta minden évben ezen a
napon, április 22-én, a Föld napján többet beszélünk bolygónk
helyzetéről!! Ne csak beszéljünk,tegyünk is érte!! Te is!! Nézzétek!!
Föld napja
2020. április 22., szerda
Angol Normál 04.22.
Sziasztok!
Köszönöm szépen, hogy minél többen beléptetek a Quizlet felületére!
Már csak három tanuló hiányzik.
Szeretném, ha a mai nap folyamán Ti is belépnétek!
Amikor külditek a megoldásokat, légy szíves, írjátok meg azt is , hogy mennyire találjátok hasznosnak (1-től 5-ig ) a feladatokat. Előre is köszönöm!
Ma téma: 1D Comprehendion= 1D Szövegértés
1. Másoljátok ki a következő szavakat a szótár füzetetekbe!
Tanuljátok meg a szavakat!
1. lots of / a lot of = sok
2. to do jobs = munkát végezni
3. to put things in the right place= helyére rakni a dolgokat
4. knife/ knives= kés, kések
5. fork= villa
6. spoon = kanál
7. plate= tányér
8. cup= csésze
9. chair= szék
10. wardrobe= szekrény
11. to break = eltörni
12 .when = mikor?, amikor
13. brilliant = brilliáns, nagyszerű
14. adverbs of frequemcy = gyakoriságot kifejező határozók
15. always = mindig
16. usually/ normally = általában, rendszerint
17. often = gyakran
18. sometimes = néha
19. not often = nem gyakran
20. never = soha
- Fényképezzétek le a szótár füzetet!
2. TK 14.old/2.
Hallgassátok meg és olvassátok el az olvasmányt! PAGE 14, Exercise 2a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu
3. Az új kiadás egy kicsit itt is eltér a miénktől. Jelöljétek be a különbséget a TK -ben!
-Fényképezzétek le a TK-et!
4. Válaszoljatok a füzetbe a következő kérdésekre a szöveg alapján teljes mondattal angolul!
1. What's the robot's name?- Mi a robot neve?
2. What jobs does he do?- Milyen munkákat csinál?
3. Which job is he good at?- Melyik munkában jó?
4. What things does the robot do wrong?- Melyik munkákat csinálja rosszul?
- Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020. 04.22. 19:00-ig az e-mail címemre a Quizlet feladatsor értékelésével együtt!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Köszönöm szépen, hogy minél többen beléptetek a Quizlet felületére!
Már csak három tanuló hiányzik.
Szeretném, ha a mai nap folyamán Ti is belépnétek!
Amikor külditek a megoldásokat, légy szíves, írjátok meg azt is , hogy mennyire találjátok hasznosnak (1-től 5-ig ) a feladatokat. Előre is köszönöm!
Ma téma: 1D Comprehendion= 1D Szövegértés
1. Másoljátok ki a következő szavakat a szótár füzetetekbe!
Tanuljátok meg a szavakat!
1. lots of / a lot of = sok
2. to do jobs = munkát végezni
3. to put things in the right place= helyére rakni a dolgokat
4. knife/ knives= kés, kések
5. fork= villa
6. spoon = kanál
7. plate= tányér
8. cup= csésze
9. chair= szék
10. wardrobe= szekrény
11. to break = eltörni
12 .when = mikor?, amikor
13. brilliant = brilliáns, nagyszerű
14. adverbs of frequemcy = gyakoriságot kifejező határozók
15. always = mindig
16. usually/ normally = általában, rendszerint
17. often = gyakran
18. sometimes = néha
19. not often = nem gyakran
20. never = soha
- Fényképezzétek le a szótár füzetet!
2. TK 14.old/2.
Hallgassátok meg és olvassátok el az olvasmányt! PAGE 14, Exercise 2a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu
3. Az új kiadás egy kicsit itt is eltér a miénktől. Jelöljétek be a különbséget a TK -ben!
Project 2 4th Ed. 1D |
-Fényképezzétek le a TK-et!
4. Válaszoljatok a füzetbe a következő kérdésekre a szöveg alapján teljes mondattal angolul!
1. What's the robot's name?- Mi a robot neve?
2. What jobs does he do?- Milyen munkákat csinál?
3. Which job is he good at?- Melyik munkában jó?
4. What things does the robot do wrong?- Melyik munkákat csinálja rosszul?
- Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020. 04.22. 19:00-ig az e-mail címemre a Quizlet feladatsor értékelésével együtt!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
ének-zene 04.22.
Sziasztok!
Ma folytatjuk a romantika korában élt zeneszerzőkkel és műveikkel való ismerkedést, Erkel Ferenc és híres operája a Hunyadi László lesz a téma.
Nézzétek meg a róla szóló összeállítást:
https://www.youtube.com/watch?v=5pM3vTTBY30
Itt nézhetitek meg a teljes operát ( aki szeretné )
https://www.youtube.com/watch?v=0OrbehPwGfA
Hallgassátok meg a mű legismertebb dalait:
Nyitány:
https://www.youtube.com/watch?v=ytnlF5kbwXg
Meghalt a cselszövő:
https://www.youtube.com/watch?v=uUvsk9Hvm70
Palotás:
https://www.youtube.com/watch?v=dhk1IPExjnk
A zenehallgatást kövesse egy kis kutatómunka 😊
Négy lehetőség közül választhattok:
1. Nézzetek utána a Hunyadi László témájának és meséljétek el nekem a tartalmát. Írjátok le azt is, hogy mi tetszett benne leginkább.
2. Nézzetek utána a Bánk bán témájának és meséljétek el nekem a tartalmát. Írjátok le azt is, hogy mi tetszett benne leginkább.
3. Készítsetek Erkel Ferencről egy ismertetőt, különös tekintettel a munkásságára.
4. Készítsetek egy nagyon részletesen kidolgozott illusztrációt valamelyik mű valamelyik részletéhez (ne legyen "gyilkos jelenet") 😁 + ismertessétek az opera, mint műfaj jellemzőit.
Egyet elég választani, de persze lehet többet is.
A kidolgozott feladatra jegyet fogtok kapni!!!
Határidő:
MÁJUS 20. szerda
Emlékeztetőül az e-mail-címem: gulyas.monika12@gmail.com
Jó munkát kívánok!
Mónika néni
Ma folytatjuk a romantika korában élt zeneszerzőkkel és műveikkel való ismerkedést, Erkel Ferenc és híres operája a Hunyadi László lesz a téma.
Nézzétek meg a róla szóló összeállítást:
https://www.youtube.com/watch?v=5pM3vTTBY30
Itt nézhetitek meg a teljes operát ( aki szeretné )
https://www.youtube.com/watch?v=0OrbehPwGfA
Hallgassátok meg a mű legismertebb dalait:
Nyitány:
https://www.youtube.com/watch?v=ytnlF5kbwXg
Meghalt a cselszövő:
https://www.youtube.com/watch?v=uUvsk9Hvm70
Palotás:
https://www.youtube.com/watch?v=dhk1IPExjnk
A zenehallgatást kövesse egy kis kutatómunka 😊
Négy lehetőség közül választhattok:
1. Nézzetek utána a Hunyadi László témájának és meséljétek el nekem a tartalmát. Írjátok le azt is, hogy mi tetszett benne leginkább.
2. Nézzetek utána a Bánk bán témájának és meséljétek el nekem a tartalmát. Írjátok le azt is, hogy mi tetszett benne leginkább.
3. Készítsetek Erkel Ferencről egy ismertetőt, különös tekintettel a munkásságára.
4. Készítsetek egy nagyon részletesen kidolgozott illusztrációt valamelyik mű valamelyik részletéhez (ne legyen "gyilkos jelenet") 😁 + ismertessétek az opera, mint műfaj jellemzőit.
Egyet elég választani, de persze lehet többet is.
A kidolgozott feladatra jegyet fogtok kapni!!!
Határidő:
MÁJUS 20. szerda
Emlékeztetőül az e-mail-címem: gulyas.monika12@gmail.com
Jó munkát kívánok!
Mónika néni
Német emelt
Liebe Kinder!
Üben wir noch den Genitiv! Gyakoroljuk a birtokos szerkezetet, a birtokos esetet!
Tk. 59./8.
Szerkesszetek kérdéseket és hozzá válaszokat a lenti példa alapján a füzetben!
Tegyetek a mondatba mellékneveket, határozós szerkezeteket is! (Pl. im Koffer, hier...)
A birtokos lehet tulajdonnév is. (pl. Hans, Eva...)
Írjatok legalább 8 kérdést és hozzá választ!
Wessen Auto ist bequem?
Das Auto des Vaters ist bequem.
Wessen Hund ist verspielt?
Der Hund der Kinder ist verspielt.
A megoldásokat a szokott módon kérem.
Határidő: április 23.
Üben wir noch den Genitiv! Gyakoroljuk a birtokos szerkezetet, a birtokos esetet!
Tk. 59./8.
Szerkesszetek kérdéseket és hozzá válaszokat a lenti példa alapján a füzetben!
Tegyetek a mondatba mellékneveket, határozós szerkezeteket is! (Pl. im Koffer, hier...)
A birtokos lehet tulajdonnév is. (pl. Hans, Eva...)
Írjatok legalább 8 kérdést és hozzá választ!
Wessen Auto ist bequem?
Das Auto des Vaters ist bequem.
Wessen Hund ist verspielt?
Der Hund der Kinder ist verspielt.
A megoldásokat a szokott módon kérem.
Határidő: április 23.
Matek 04.22
Üdv Mindenki!
A tegnapi feladatok
megoldását küldöm úgy, ahogyan én szoktam kérni. Próbáljátok Ti is követni formailag is
legközelebb! A pirossal írt adat ért pontot.
1.
Paralelogramma
a)
feladat ( 8 pontos)
Adatok:
a= 7 cm K=2*(a+b) T=
b*mb
ma= 4
cm K=
2*(7+5) 28= 5*mb /:5
b= 5 cm K= 24 cm 5,6 cm = mb
K=? (cm) T= a* ma
T=? (cm2) T= 7*4
mb=? (cm) T= 28 cm2
b.) feladat
(3 pontos)
Adatok:
T= 100 dm2 T= a* ma
ma= 8 dm 100 = a*8
/:8
a=? (dm) 12,5 dm = a
2.
feladat
Csak az eredményt pontoztam:
mérőszám+ mértékegység
a.)
T= 18,72 cm2 Ebben
az esetben a T= a*ma képlet kellett
b.)
T= 12 cm2 Itt a T= e*f/2 képlet alapján
lehetett számolni.
Nos, remélem, jól
számoltam az eredményeket, sokan szépen dolgoztatok, ráadásul be is tartottátok
a határidőt! Ügyesek vagytok!
Ma még mindig gyakorlás
van!
A trapéz kerül ma „terítékre”.
A munkafüzetben lesznek a
feladatok, de a füzetben kell dolgoznotok.
A következő feladatokat
oldjátok meg: Mf.77/A feladatsor 2.a,
5, 6
A munkátokról nem kérek
fotót.
Jó munkát!
Szép napot kívánok!
Fizika 04.21. FONTOS INFORMÁCIÓK
Ugyan nincs ma fizika órátok, de a pénteki óra előtt felhívnám néhány dologra a figyelmeteket.
Gratulálok azoknak, akik vették a fáradtságot és elkészítették a projektmunkát.
Évi, Ricsi, Peti, Patrik, Csenge, Marci, Andris, Manó
Nektek már csak az öt kis kérdésetek van hátra, itt találod: PROJEKTZÁRÓ DOLGOZAT péntekig töltsd ki!
Pontosan és dicséretesen dolgoztak azok is, akik a témazáró dolgozatot választották,
Lara, Reni, Virág, Niki, Emma
Teljesítettétek a kötelességeteket, nektek a héten már pihenő.
!!!FIGYELEM! AKI SEM PROJEKTMUNKÁT, SEM TÉMAZÁRÓT NEM ÍRT!!!
Gábor, Kitti, Zoli, Bogi, Öcsi, Viktor
Az értékelés alól senki sem bújhat ki, nektek kötelező témazáró dolgozatot állítottam össze.
Április 24-dikén 9:00-kor kell megírnod a Redmentában! Állíts ébresztőt, akkor lenne fizika órád az iskolában is. A kitöltési idő 45 perc, a 9:45 után beérkező dolgozatok erdményéből időarányosan levonok. A belépési információkat péntek reggel nyolc előtt megkapod.
Most még az a feladatod, hogy írd ide a blogbejegyzés alá, mi a heti feladatod fizikából! (projektzáró, pihenő, témazáró pénteken)
Jó munkát! Busi Judit
Gratulálok azoknak, akik vették a fáradtságot és elkészítették a projektmunkát.
Évi, Ricsi, Peti, Patrik, Csenge, Marci, Andris, Manó
Nektek már csak az öt kis kérdésetek van hátra, itt találod: PROJEKTZÁRÓ DOLGOZAT péntekig töltsd ki!
Pontosan és dicséretesen dolgoztak azok is, akik a témazáró dolgozatot választották,
Lara, Reni, Virág, Niki, Emma
Teljesítettétek a kötelességeteket, nektek a héten már pihenő.
!!!FIGYELEM! AKI SEM PROJEKTMUNKÁT, SEM TÉMAZÁRÓT NEM ÍRT!!!
Gábor, Kitti, Zoli, Bogi, Öcsi, Viktor
Az értékelés alól senki sem bújhat ki, nektek kötelező témazáró dolgozatot állítottam össze.
Április 24-dikén 9:00-kor kell megírnod a Redmentában! Állíts ébresztőt, akkor lenne fizika órád az iskolában is. A kitöltési idő 45 perc, a 9:45 után beérkező dolgozatok erdményéből időarányosan levonok. A belépési információkat péntek reggel nyolc előtt megkapod.
Most még az a feladatod, hogy írd ide a blogbejegyzés alá, mi a heti feladatod fizikából! (projektzáró, pihenő, témazáró pénteken)
Jó munkát! Busi Judit
04.22. Biológia Ízeltlábúak törzse 1.rész
Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.148-149. o. ( rovarokig)+ Mf. 63.o. 1.feladatok
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ pókszabásúak osztálya
2. Élőhelye főleg szárazföld
3. Külleme Testtájak: előtest-utótest; előtestén négy pár pontszem van
4.Kültakarója lágykitines
5. Mozgása négy pár ízelt láb
6. Táplálkozása
-Életmódja Ragadozó vagy élősködő
-Táplálékszerzése Háló, csáprágó, méregmirigy, külső emésztés; a kullancs verejtéket + hőt érzékel
7. Légzés trachearendszer, tracheatüdő
8. Szaporodása petékkel, belső megtermékenyítéssel
Egyedfejlődése többnyire átalakulás nélkül fejlődnek
példafajok: közönséges kullancs, koronás keresztespók, vastagfarkú skorpió
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ rákok osztálya
2. Élőhelye Víz
3. Külleme Testtájak: fejtor-potroh; fejtorán két pár csápot visel
4. Kültakarója Meszes és kitines - akár 35-40x is vedlik
5. Mozgása Öt pár ízelt láb;1. nagyollós, 2-3. kisollós, 4-5. karmos; hátrafelé menekül
6. Táplálkozása Ragadozó vagy dögevő
7. Légzése Kopoltyúval
8. Szaporodása petékkel
9. Egyedfejlődése Potrohon hordott pete, átalakulás nélküli fejlődés.
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.148-149. o. ( rovarokig)+ Mf. 63.o. 1.feladatok
Az ízeltlábúak
általános jellemzői
- az állatvilág legnépesebb törzse
- szelvényes állatok
- testtájaik:
- fej
- tor
- potroh
- külső váz anyaga kitin-->szilárdít, véd
- belső falához izmok tapadnak
- vedlés
- ízeltlábak
- légzőszerv: légcsövek vagy kopoltyúk
- fejlett érzékszervek
Osztályok
Osztály |
Testtájak |
Ízelt láb |
Élőhely |
Típusállat |
Légzés |
Rákok |
Fejtor-potroh |
5 pár |
Víz |
Kecskerák |
kopoltyú |
Pókszabásúak |
Előtest-utótest |
4 pár |
Szárazföld |
Koronás keresztespók |
trachearendszer, tracheatüdő |
Rovarok |
Fej-tor-potroh |
3 pár |
Levegő |
Májusi cserebogár |
légcsőrendszer |
Pókszabásúak osztálya
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ pókszabásúak osztálya
2. Élőhelye főleg szárazföld
3. Külleme Testtájak: előtest-utótest; előtestén négy pár pontszem van
4.Kültakarója lágykitines
5. Mozgása négy pár ízelt láb
6. Táplálkozása
-Életmódja Ragadozó vagy élősködő
-Táplálékszerzése Háló, csáprágó, méregmirigy, külső emésztés; a kullancs verejtéket + hőt érzékel
7. Légzés trachearendszer, tracheatüdő
8. Szaporodása petékkel, belső megtermékenyítéssel
Egyedfejlődése többnyire átalakulás nélkül fejlődnek
példafajok: közönséges kullancs, koronás keresztespók, vastagfarkú skorpió
Rákok osztálya
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ rákok osztálya
2. Élőhelye Víz
3. Külleme Testtájak: fejtor-potroh; fejtorán két pár csápot visel
4. Kültakarója Meszes és kitines - akár 35-40x is vedlik
5. Mozgása Öt pár ízelt láb;1. nagyollós, 2-3. kisollós, 4-5. karmos; hátrafelé menekül
6. Táplálkozása Ragadozó vagy dögevő
7. Légzése Kopoltyúval
8. Szaporodása petékkel
9. Egyedfejlődése Potrohon hordott pete, átalakulás nélküli fejlődés.
példafajok: kecskerák, folyami rák
Technika 04.22.
Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!
Hétfőn járt le az előző kiadott feladat határideje, aki még nem küldte nekem a szünet előtt kiadottakat, legyen kedves pótolja, mert ezt értékelni fogom. Köszönöm szépen .
A mai órán megyünk tovább a kertészeti tudnivalók mentén.A témakör, amivel foglalkozunk: A hajtatásos termesztés .
Mielőtt az órai tananyagra térünk nézzétek meg a következő képeket.
Termelésre alkalmas épületek |
Kőzetgyapot táptalaj |
Paradicsom termesztése és intenzív hajtatása |
HAJTATÁSOS TERMESZTÉS
Magyarország a mérsékelt éghajlati övben található. A négy évszak
váltakozása miatt a szabadföldi növénytermesztés tavasztól őszig
valósítható meg.
Mezőgazdasági termelésünket meghatározó tényezők :
- napfényes órák száma
- évi középhőmérséklet
- csapadék mennyisége
Vegetációs időszak:a növények növekedési, fejlődési folyamatainak időszaka.
Hajtatóberendezések: segítségükkel egész évben friss zöldségeket tudunk termelni .
Hajtatás jellemzői:- zárt térben a növények életfeltételeit mesterségesen biztosítják
- vegetációs időszakot meghosszabbítja
- télen is van lehetőség termelésre
FÓLIASÁTRAK :nagy méretű, építése költséges. Üzemeltethetők:fűtéssel és fűtés nélkül.
FÓLIAALAGÚT : alacsony légterű, keskeny, bordákra feszített, fóliával borított termesztőberendezés .
FÓLIAÁGY :nagyobb légterű hajtatóberendezés .Szellőzését az ágy két végének felnyitásával oldják meg.
Nézzétek meg a következő 2 videót !
Házi feladat : másold le a füzetedbe a Hajtatásos termesztés c. tananyag rövid vázlatát!
Határidő: 2020.04.28. (kedd)
A füzetedet fotózd le és a képet küldd az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre !
Köszönöm szépen !
Boros Pál
Angol E
Good morning!
Task 4 today: 1-2.
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today: 1-2.
- TK 63/6a storyból Jelentése: más helyre kell mennünk, hogy csináljunk vmit, pl.menjünk és együnk = Let's go and eat.
- TK 63/6c Füz-be: Párbeszéd 1-8: csak 2 sor.1. sor:javaslat, 2.:elfogadás( OK/ Good idea,stb) + I'll go and...+ kép feletti megfelelő kifejezés
- MF 50/1 (Help: TK story)
- MF 50/2 Szórend!
- Mf 50/3 Használd az előző mondatokat!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Normál német
Hallo!
Legutóbb Hamburgról olvastál. Az olvasmány kulcsszavait kell kiegészítened a betűrejtvényben és beírnod a mondatokba!
Mf. 73/1 a,b
Legutóbb Hamburgról olvastál. Az olvasmány kulcsszavait kell kiegészítened a betűrejtvényben és beírnod a mondatokba!
Mf. 73/1 a,b
Nyelvtan
Sziasztok!
Elemezzétek a füzetben a mondatokat aláhúzással!
Vigyázzatok! A jelzőket ......................(pontokkal) húzzuk alá.
Lesz benne minőségjelző (milyen? melyik?) és mennyiségjelző (mennyi?)
Két gyerek játszik a kertben.
Szép ruhát kapott Kati.
Finom tortát sütött anya.
Sok ember marad otthon.
50 dkg lisztet használok.
Az okos gyerekkel tanul a fiú az iskolában,
Elemezzétek a füzetben a mondatokat aláhúzással!
Vigyázzatok! A jelzőket ......................(pontokkal) húzzuk alá.
Lesz benne minőségjelző (milyen? melyik?) és mennyiségjelző (mennyi?)
Két gyerek játszik a kertben.
Szép ruhát kapott Kati.
Finom tortát sütött anya.
Sok ember marad otthon.
50 dkg lisztet használok.
Az okos gyerekkel tanul a fiú az iskolában,
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...
-
Sziasztok! Nem mindenkitől kaptam meg az India és Kína leckék házi feladatát! Várom türelemmel,a jegyeket zárnom kell! Nem veszünk már új...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...
-
7.osztály VI. Értékes közösség 4. Az egyház liturgiája A mai órát kezdjük egy énekkel. Legyen ez a kezdő imádságunk: https://y...