2020. április 22., szerda

Föld napja 04.22.

Sziasztok!


1970 óta minden évben ezen a napon, április 22-én, a Föld napján többet beszélünk bolygónk helyzetéről!! Ne csak beszéljünk,tegyünk is érte!! Te is!! Nézzétek!!

Föld napja


Angol Normál 04.22.

Sziasztok!

Köszönöm szépen, hogy minél többen beléptetek a Quizlet felületére!
Már csak három tanuló hiányzik.
Szeretném, ha a mai nap folyamán Ti is belépnétek!
Amikor külditek a megoldásokat, légy szíves, írjátok meg azt is , hogy mennyire találjátok hasznosnak (1-től 5-ig ) a feladatokat. Előre is köszönöm!

Ma téma: 1D Comprehendion= 1D Szövegértés

1. Másoljátok ki a következő szavakat a szótár füzetetekbe! 
Tanuljátok meg a szavakat!

1. lots of / a lot of = sok
2.  to do jobs = munkát végezni
3. to put things in the right place= helyére rakni a dolgokat
4. knife/ knives= kés, kések
5. fork= villa
6. spoon = kanál
7. plate= tányér
8. cup= csésze
9. chair= szék
10. wardrobe= szekrény
11. to break = eltörni
12 .when = mikor?, amikor
13. brilliant = brilliáns, nagyszerű
14. adverbs of frequemcy = gyakoriságot kifejező határozók
15. always = mindig
16. usually/ normally = általában, rendszerint
17. often = gyakran
18. sometimes = néha
19. not often = nem gyakran
20. never = soha

- Fényképezzétek le a szótár füzetet!

2. TK 14.old/2. 
Hallgassátok meg és olvassátok el az olvasmányt! PAGE 14, Exercise 2a

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu

3. Az  új kiadás egy kicsit itt is eltér a miénktől. Jelöljétek be a különbséget a  TK -ben!

Project 2 4th Ed. 1D

-Fényképezzétek le a TK-et!

4. Válaszoljatok a füzetbe a következő kérdésekre a szöveg alapján teljes mondattal angolul!
1. What's the robot's name?- Mi a robot neve?
2. What jobs does he do?- Milyen munkákat csinál?
3. Which job is he good at?- Melyik munkában jó?
4. What things does the robot do wrong?- Melyik munkákat csinálja rosszul?
- Fényképezzétek le a füzetet! 

5. Küldjétek el a képeket 2020. 04.22. 19:00-ig az e-mail címemre a Quizlet feladatsor értékelésével együtt!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

 

ének-zene 04.22.

Sziasztok!
Ma folytatjuk a romantika korában élt zeneszerzőkkel és műveikkel való ismerkedést, Erkel Ferenc és híres operája a Hunyadi László lesz a téma.

Nézzétek meg a róla szóló összeállítást:
https://www.youtube.com/watch?v=5pM3vTTBY30

Itt nézhetitek meg a teljes operát ( aki szeretné )
https://www.youtube.com/watch?v=0OrbehPwGfA

Hallgassátok meg a mű legismertebb dalait:
Nyitány:
https://www.youtube.com/watch?v=ytnlF5kbwXg
Meghalt a cselszövő:
https://www.youtube.com/watch?v=uUvsk9Hvm70
Palotás:
https://www.youtube.com/watch?v=dhk1IPExjnk

A zenehallgatást kövesse egy kis kutatómunka 😊
Négy lehetőség közül választhattok:
1. Nézzetek utána a Hunyadi László témájának és meséljétek el nekem a tartalmát. Írjátok le azt is, hogy mi tetszett benne leginkább.
2. Nézzetek utána a Bánk bán témájának és meséljétek el nekem a tartalmát. Írjátok le azt is, hogy mi tetszett benne leginkább.
3. Készítsetek Erkel Ferencről egy ismertetőt, különös tekintettel a munkásságára.
4. Készítsetek egy nagyon részletesen kidolgozott illusztrációt valamelyik mű valamelyik részletéhez (ne legyen "gyilkos jelenet") 😁 + ismertessétek az opera, mint műfaj jellemzőit.

Egyet elég választani, de persze lehet többet is.
A kidolgozott feladatra jegyet fogtok kapni!!!

Határidő:
MÁJUS 20. szerda
Emlékeztetőül az e-mail-címem: gulyas.monika12@gmail.com
Jó munkát kívánok!
Mónika néni

Német emelt

Liebe Kinder!

Üben wir noch den Genitiv! Gyakoroljuk a birtokos szerkezetet, a birtokos esetet!
Tk. 59./8.
Szerkesszetek kérdéseket és hozzá válaszokat a lenti példa alapján a füzetben!
Tegyetek a mondatba mellékneveket, határozós szerkezeteket is! (Pl. im Koffer, hier...)
A birtokos lehet tulajdonnév is. (pl. Hans, Eva...)

Írjatok legalább 8 kérdést és hozzá választ!

Wessen Auto ist bequem?
Das Auto des Vaters ist bequem.
Wessen Hund ist verspielt?
Der Hund der Kinder ist verspielt.

A  megoldásokat a szokott módon kérem.

Határidő: április 23.

Matek 04.22


Üdv Mindenki!

A tegnapi feladatok megoldását küldöm úgy, ahogyan én szoktam kérni. Próbáljátok Ti is követni formailag is legközelebb! A pirossal írt adat ért pontot.
1.     Paralelogramma
a)  feladat  ( 8 pontos)
Adatok:                     
a= 7 cm                                  K=2*(a+b)                      T= b*mb
ma= 4 cm                                K= 2*(7+5)                   28= 5*mb      /:5
b= 5 cm                                  K= 24 cm                5,6 cm = mb
K=? (cm)                                T= a* ma
T=? (cm2)                               T= 7*4
mb=? (cm)                              T= 28 cm2
      b.) feladat  (3 pontos)
            Adatok:
            T= 100 dm2                            T= a* ma
            ma= 8 dm                           100 = a*8      /:8
            a=? (dm)                      12,5 dm = a       
2.     feladat
Csak az eredményt pontoztam: mérőszám+ mértékegység
a.)   T= 18,72 cm2  Ebben az esetben a T= a*ma képlet kellett
b.)   T= 12 cm2       Itt a T= e*f/2 képlet alapján lehetett számolni.

Nos, remélem, jól számoltam az eredményeket, sokan szépen dolgoztatok, ráadásul be is tartottátok a határidőt! Ügyesek vagytok!

Ma még mindig gyakorlás van!
A trapéz kerül ma „terítékre”.
A munkafüzetben lesznek a feladatok, de a füzetben kell dolgoznotok.
A következő feladatokat oldjátok meg: Mf.77/A feladatsor 2.a, 5, 6
A munkátokról nem kérek fotót.
Jó munkát!
Szép napot kívánok!

Fizika 04.21. FONTOS INFORMÁCIÓK

Ugyan nincs ma fizika órátok, de a pénteki óra előtt felhívnám néhány dologra a figyelmeteket.

Gratulálok azoknak, akik vették a fáradtságot és elkészítették a projektmunkát.
Évi, Ricsi, Peti, Patrik, Csenge, Marci, Andris, Manó
Nektek már csak az öt kis kérdésetek van hátra, itt találod: PROJEKTZÁRÓ DOLGOZAT péntekig töltsd ki!

Pontosan és dicséretesen dolgoztak azok is, akik a témazáró dolgozatot választották,
Lara, Reni, Virág, Niki, Emma
Teljesítettétek a kötelességeteket, nektek a héten már pihenő.

!!!FIGYELEM! AKI SEM PROJEKTMUNKÁT, SEM TÉMAZÁRÓT NEM ÍRT!!!
Gábor, Kitti, Zoli, Bogi, Öcsi, Viktor
Az értékelés alól senki sem bújhat ki, nektek kötelező témazáró dolgozatot állítottam össze.
Április 24-dikén 9:00-kor kell megírnod a Redmentában! Állíts ébresztőt, akkor lenne fizika órád az iskolában is. A kitöltési idő 45 perc, a 9:45 után beérkező dolgozatok erdményéből időarányosan levonok. A belépési információkat péntek reggel nyolc előtt megkapod.

Most még az a feladatod, hogy írd ide a blogbejegyzés alá, mi a heti feladatod fizikából! (projektzáró, pihenő, témazáró pénteken)

Jó munkát! Busi Judit


04.22. Biológia Ízeltlábúak törzse 1.rész

Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.148-149. o. ( rovarokig)+ Mf. 63.o. 1.feladatok


Az ízeltlábúak általános jellemzői

- az állatvilág legnépesebb törzse
- szelvényes állatok
- testtájaik:
            - fej
            - tor
            - potroh
- külső váz anyaga kitin-->szilárdít, véd
             - belső falához izmok tapadnak
              - vedlés
- ízeltlábak
- légzőszerv: légcsövek vagy kopoltyúk
- fejlett érzékszervek

Osztályok
 
Osztály
Testtájak
Ízelt láb
Élőhely
Típusállat
Légzés
Rákok
Fejtor-potroh
5 pár
Víz
Kecskerák
kopoltyú
Pókszabásúak
Előtest-utótest
4 pár
Szárazföld
Koronás keresztespók
trachearendszer, tracheatüdő
Rovarok
Fej-tor-potroh
3 pár
Levegő
Májusi cserebogár
légcsőrendszer
  
Pókszabásúak osztálya
 
 1. Besorolása           Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ pókszabásúak osztálya
 2. Élőhelye               főleg szárazföld
 3. Külleme               Testtájak: előtest-utótest; előtestén négy pár pontszem van

 4.Kültakarója         lágykitines
  5. Mozgása               négy pár ízelt láb
  6. Táplálkozása      
  -Életmódja                  Ragadozó vagy élősködő
  -Táplálékszerzése        Háló, csáprágó, méregmirigy, külső emésztés; a kullancs verejtéket + hőt       érzékel
  7. Légzés                  trachearendszer, tracheatüdő
  8. Szaporodása        petékkel, belső megtermékenyítéssel
 Egyedfejlődése         többnyire átalakulás nélkül fejlődnek
  példafajok: közönséges kullancs, koronás keresztespók, vastagfarkú skorpió


Rákok osztálya


 1. Besorolása            Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ rákok osztálya
 2. Élőhelye                Víz

 3. Külleme               Testtájak: fejtor-potroh; fejtorán két pár csápot visel

 4. Kültakarója         Meszes és kitines - akár 35-40x is vedlik
 5. Mozgása               Öt pár ízelt láb;1. nagyollós, 2-3. kisollós, 4-5. karmos; hátrafelé menekül
 6. Táplálkozása        Ragadozó vagy dögevő
 7. Légzése                 Kopoltyúval

  8. Szaporodása         petékkel
  9. Egyedfejlődése     Potrohon hordott pete, átalakulás nélküli fejlődés.
példafajok: kecskerák, folyami rák

Technika 04.22.

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek! 


Hétfőn járt le az előző kiadott feladat határideje, aki még nem küldte nekem a szünet előtt kiadottakat, legyen kedves pótolja, mert ezt értékelni fogom. Köszönöm szépen .

A mai órán megyünk tovább a kertészeti tudnivalók mentén.A témakör, amivel foglalkozunk: A hajtatásos termesztés .

Mielőtt az órai tananyagra térünk nézzétek meg a következő képeket.


Termelésre alkalmas épületek


Kőzetgyapot táptalaj

 Paradicsom termesztése és intenzív hajtatása
 Egy kis ismétlés :


Vegyétek elő  a füzetet és írjátok le a következő vázlatot! 

HAJTATÁSOS TERMESZTÉS 

 

Magyarország a mérsékelt éghajlati övben található. A négy évszak váltakozása miatt a szabadföldi növénytermesztés tavasztól őszig valósítható meg. 
Mezőgazdasági termelésünket meghatározó tényezők :
  1. napfényes órák száma
  2. évi középhőmérséklet 
  3. csapadék mennyisége 
Vegetációs időszak:a növények növekedési, fejlődési folyamatainak időszaka. 
Hajtatóberendezések: segítségükkel egész évben friss zöldségeket tudunk termelni .
Hajtatás jellemzői:
  • zárt térben a növények életfeltételeit mesterségesen biztosítják 
  • vegetációs időszakot meghosszabbítja 
  • télen is van lehetőség termelésre
Vázszerkezetes fóliás berendezések: (kattintsd a névre, képen is láthatod)

FÓLIASÁTRAK  :nagy méretű, építése költséges. Üzemeltethetők:fűtéssel és fűtés nélkül.


FÓLIAALAGÚT   : alacsony légterű, keskeny, bordákra feszített, fóliával borított termesztőberendezés .


FÓLIAÁGY  :nagyobb légterű hajtatóberendezés .Szellőzését az ágy két végének felnyitásával oldják meg.

                     
Nézzétek meg  a következő 2 videót !
Házi feladat : másold le a füzetedbe a Hajtatásos termesztés c. tananyag rövid vázlatát! 
Határidő: 2020.04.28. (kedd)
A füzetedet fotózd le és a képet küldd az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre !
Köszönöm szépen ! 
Boros Pál

Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2.
  • TK 63/6a storyból   Jelentése: más helyre kell mennünk, hogy csináljunk vmit, pl.menjünk és együnk = Let's go and eat.
  • TK 63/6c Füz-be: Párbeszéd 1-8: csak 2 sor.1. sor:javaslat, 2.:elfogadás( OK/ Good idea,stb) + I'll go and...+ kép feletti megfelelő kifejezés
  • MF 50/1 (Help: TK story)
  • MF 50/2 Szórend!
  • Mf 50/3 Használd az előző mondatokat!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!   
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Have a nice day.
 Tóthné VK

Normál német

Hallo!

Legutóbb Hamburgról olvastál. Az olvasmány kulcsszavait kell kiegészítened a betűrejtvényben és beírnod a mondatokba!

Mf. 73/1 a,b

Nyelvtan

Sziasztok!

Elemezzétek a füzetben  a mondatokat aláhúzással!

Vigyázzatok! A jelzőket ......................(pontokkal) húzzuk alá.

Lesz benne minőségjelző (milyen? melyik?) és mennyiségjelző (mennyi?)


Két gyerek játszik a kertben.
Szép ruhát kapott Kati.
Finom tortát sütött anya.
Sok ember marad otthon.
50 dkg lisztet használok.
Az okos gyerekkel tanul a fiú az iskolában,




Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...