2020. április 16., csütörtök

Teams

Kedves Hetedikesek!

Az iskolának aktiválva lett a Microsoft Office 365 iskolai fiók, amelyet minden tanuló saját azonosítóval tudja használni.

Létrehoztunk a 7.b osztálynak egy csoportot a Teams alkalmazásban, azt szeretném ha mindenki azt használná. Ezen keresztül könnyen be tudjátok adni a feladatok megoldását, tudtok kérdezni a tanáraitoktól, sőt online élő kapcsolatot is tudtok kialakítani akár az egész osztállyal.

Az alábbi lépéseket kell végrehajtani: (Okostelefonnal és laptoppal is használható)

Okostelefonnal:
1. Töltsd le az AppStore-ból a Teams app-ot.
2. Nyisd meg a letöltött alkalmazást.
3. Kérni fogja a felhasználónevedet és jelszavad.  (ezt elküldöm neked messengeren vagy emailben keresztül, csak írj rám: ltanita@kossuthtfoldvar.onmicrosoft.com  )

És már kész is!

ha számítógépen használnád:
Laptopon/számítógépen:
1. nyisd meg a portal.office.com oldalt
2. lépj be a felhasználónév jelszó párossal (ügyelj, hogy pontosan írd be!)
3. Ott láthatod az elérhető office alkalmazásokat. Válaszd ki a Teams-t. Kattints rá.
Ekkor felajánlja, hogy letöltheted a gépedre, illetve webalkalmazásban is használhatod.
Töltsd le a gépedre, majd megnyitás után lépj be a felhasználóneveddel jelszóval.
Kész, használhatod.

Kérem, hogy a felhasználóneved és jelszó miatt keress! (emailben: anita.toth.lakatosne@gmail.com
vagy messengeren)

Várunk benneteket a Teams-ben!

Lakatosné Tóth Anita

rajz 04.16.

Kedves Gyerekek!

Osztályotokból a kocka szerkesztés feladatra 9 tanulótól kaptam eddig munkákat.

Várom azon tanulók jelentkezését is akik eddig még nem küldtek semmilyen munkát! 
8 tanuló  sajnos még nem küldött semmilyen munkát!!😞

Új feladatunk során játékra hívlak a vonalak segítségével! 😎

Kérlek, nézd meg a videót!
Link: játék a vonalakkal

Határidő:2020.04.30.

A videóban 8 alkotás munkamenete látható.

Feladat: Válasz ki egyet, s alkosd meg, majd fényképezd le és küld el nekem az e-mail címemre. 
Ha alkotás közben új ötleted támad, bátran alkalmazd! Ha valaki többet alkot, azt is szívesen várom! 

Munkamenet:
1. nézd meg a videót
2. válaszd ki a számodra szimpatikus alkotást
3. jegyezd meg melyik percnél kezdődik, mert így többször egyszerűbben rá tudsz keresni alkotás közben
4. nézd meg kétszer, háromszor is azt a részt, amelyiket választottad
5. kezdj el rajzolni, közben állítsd meg a videót, ha lemaradtál, léptesd vissza


Alkotások a videóról:
1. 



2.


3.


4.



5.



6.



7.



8.



Az alkotások menete megtalálható a videón. Ha valakinek bármilyen kérdése van, írjon!

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni

Fizika 04.16.

 Nagyon kevés projektmunkát kaptam még ebből az osztályból! Ne feledjétek, a határidő holnap letelik. Aki a témazáró dolgozatot választotta, annak ma emailben eljuttatom.
Akitől holnapig nem kapok projektmunkát, annak a témazáró dolgozatot kell megírnia.

Segítség a projektmunkához:

Korábbi évek projektmunkáiból ötletet meríthetsz: https://drive.google.com/open?id=1CaWPT7QAtg9W7JUIzxmvFnheBoTxxm4I

Egyéb segítség, ötletek a projektmunkához, a témakör összefoglalásához:
Ceruzával átszúrt lufi, hidrosztatika
Fejreállított pohár, hidrosztatika
Szilárd testek nyomása
Búvár, hidrosztatika
Légnyomás (csak felnőtt segítségével elvégezhető kísérlet!)
Nyomó- és szívókút szimuláció
Hidraulikus emelő szimuláció
Rengeteg hasonló ötletet meríthetsz a Szertár, vagy a Brutális fizika nyomás témakörében készült videóiból.
Határidő: április 17.

Jó munkát!
Busi Judit

Kémia 04.16

Szia Mindenki!

A tavaszi szünetnek egykettőre vége lett, kezdődjön a tanulás!

Ott hagytuk abba, hogy kémiai reakció, innen folytatjuk.
A mai óránk címe: A kémiai egyenlet

Ahogyan az a anyagoknak van jele-ami lehet vegyjel, vagy képlet- a reakcióknak is van jele: ez a kémiai egyenlet.
Szükség van az egyenletíráshoz az anyagok jeleinek pontos ismeretére és a tömegmegmaradás törvényére, hiszen az egyenletnek- mint a matekban is tanultátok- itt is két oldala van és közöttük az = jel nem kamu, valóban egyenlőnek kell lennie. A kémia nem varázslás: nem tűnnek csak úgy el az anyagok a semmibe!

Szóval a mai feladat a következő: tk 105-106 olvasása, az itt szereplő példák leírása a füzetbe úgy, hogy az összefüggéseket lépésről lépésre megpróbáljátok követni és értelmezni. Tudom, hogy ez így igen nehéz, de most ez van!

Magam helyett egy tanár urat és a magyarázatát ajánlom a figyelmetekbe:  Egyenletírás 1

Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!


Német emelt

Liebe Kinder!

Korábban a Fahr -  szótővel alkottunk új szavakat, azok jelentését pedig körülírtuk, elmagyaráztuk a többieknek.
Most a der Flug szó segítségével képzett szavakat nézzük meg!
Tk. 63./18.
Szótározzátok ki és tanuljátok meg a szavakat!
Válasszatok ki 5 szót és néhány mondatban fogalmazzátok meg jelentésüket a füzetben!

A megoldásokat kérem a szokott módon elküldeni!

Határidő: április 17.

Történelem A dualizmus kora

Kedves 7. évfolyam!

A mai órán még mindig a dualizmus korával fogunk foglalkozni. 

1. lépés:
Olvasd el a TK. 37. leckéjét (147-149. old.) és a 38. leckéjét (150-152. old.)!

2. lépés:
Az olvasott információk alapján készíts egy 10 pontot érő feladatot ( "Hazudós Pisti", keresztrejtvény, "Ki vagyok én?" , Szövegkiegészítős feladat stb.)!

3. lépés:
A kitalált feladatodat megoldással együtt küldd el a címemre, és zsebeld be érte a 10 pontot!

bjfkrisztina7.osztaly@gmail.com

HATÁRIDŐ: 2020. április 20., reggel 8 óra !!!

Jó munkát!
Kriszta néni

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • TK 63/3a Kösd össze! ( Help: story) Füz-be másold le: 1. sor angolul, alá a fordítása (2 szín!) Jelentések: 1 Bocsánat a késésért. 2 Én is épp most érkeztem. 3 Nem fogod elhinni, mi történt. 4 Nem akarom tudni. 5 Mesélj el róla mindent! 6 Te jó ég!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

I hope you had nice holidays. Have a beautiful day.
Tóthné VK

Irodalom

Kedves Gyerekek!

Remélem jól telt a szünet!

A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.

A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van irodalom az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset  kérem pontosan elküldeni.

Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!


Mai feladatotok: 

Olvassátok el! Tk.159.o  164-165o. 170-171. o.

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat...